maandag 3 oktober 2016

De nieuwe WEBSITE is er!


Hieronder een hele lap tekst met uitleg, maar ben je gewoon alleen benieuwd naar de nieuwe website, klik dan maar meteen HIER.

Nu dus even een uitleg van het hoe en waarom van mijn nieuwe website. Het is een heel verhaal geworden, sorry :)
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik, naast dat ik hobbymaterialen ontwerp voor Marianne Design en creatieve boeken heb gemaakt voor Kosmos uitgevers, eigenlijk ontwerper, illustrator en vormgever. In de 80-er jaren volgde ik de mode-academie en de jaren daarna ontwierp ik vele kinder- en babykleding-collecties voor diverse merken. Altijd freelance. Zo'n 18 jaar geleden kwam ik Marianne Perlot (van Marianne Design) tegen en zo kwam het dat ik van 'kinderkledingprintjes tekenen' opeens overstapte naar 'knipvellen tekenen'. Met erg veel plezier stortte ik me in de 'hobbywereld' en van het één kwam het ander. Ik werd al snel allround inzetbaar, deed ook huisstijlen, websites, vormgeving, mailings, tijdschriften en boekcovers. En op een dag werd ik zelfs gevraagd om een eigen boek te gaan schrijven! Alles ging via-via, van mond tot mond. Ik was de geluksvogel die al zoveel jaren nooit om werk en leuke opdrachten verlegen zat. Zonder ooit maar te hoeven solliciteren.

Tot twee jaar geleden... Ik had enorm hard gewerkt, had drie Eline's Huis boeken gemaakt binnen vier jaar en daarna ging ik nog eens een heel poppenhuis inrichten. Enorm leuk om te doen en m'n inspiratie was ook nog lang niet op. Maar wat ik heel sterk merkte was mijn verlangen om eens even wat meer naar mijzelf te luisteren, mezelf te leren kennen. Ik wilde wat meer om me heen kijken buiten het werk. Wie is Eline zonder haar creatieve uitlaatklep? Noem het midlife, dat zou best eens kunnen, maar ik had het heerlijk. Ik ging Mindfulness doen, sporten, las alles wat los en vast zat aan spiri- en zelfhulpboeken en had mooie ontmoetingen en gesprekken. Dat mocht van mijzelf, ik had gespaard dus ik kon wel een jaartje 'lanterfanten'.


Oktober vorig jaar leek het me weer eens tijd worden om m'n werk weer op te pakken. Om te bedenken hoe en wat ik wilde gaan doen, ging ik een weekje in m'n eentje naar een heerlijke B&B in Zeeland. En daar kwam ik op de iPad de MPOP-cursus tegen (een online cursus om te leren hoe je zelf Prachtige Online Programma's Maakt). Daar dook ik helemaal in. Ik wist het nu; ik wilde een online cursus gaan maken om vrouwen te helpen een creatieve stap te maken. Om mijn creatieve kennis over te dragen. Vier maanden lang volgde ik de online lessen, deed huiswerk en ging naar events. Ik leerde zoveel en had er zoveel zin in.

Maar op de één of andere manier, ik weet zelf niet precies wat er gebeurde, zette ik het hele idee na een half jaar (tijdelijk!) in de ijskast. Ik had even genoeg van het online wereldje, alle marketing truckjes en alle coaches met alle oplossingen voor alle problemen :)

Dus... Wat toen? Ik wist het even niet meer, veel twijfel, veel denken, soms zelfs een beetje onzeker over wat ik kon. En als je zelf niet zo lekker gaat, dan komt er niks naar je toe, dan is het niet 'van het één komt het ander', dan is het stil...
Ik moest dus echt weer wat gaan doen, miste het om creatief bezig te zijn. En wat centjes verdienen natuurlijk, ook niet onbelangrijk. Maar hoe weten mensen, opdrachtgevers, die me niet kennen wat ik doe? Er moest een overzicht van m'n werk komen, een portfolio met werk wat ik doe en deed en waar ik trots op ben.
En die is er nu!


[ W E B S I T E ]

Het was een enorme uitzoekerij; wat laat je zien, wat juist niet, teksten schrijven, foto's maken, de site bouwen. Maar ik ben erg blij met het resultaat.
Nu vandaag deel ik hem met jullie, want al is de site hoofdzakelijk bedoeld voor nieuwe opdrachtgevers, hoe meer mensen mijn stijl kennen, hoe groter de kans om leuke, nieuwe, inspirerende, creatieve opdrachten tegen het lijf te lopen.

Nu ik zo lang en intensief aan de website gewerkt heb ben ik er helemaal klaar voor. Door weer eens te zien wat ik doe en kan, door het gewoon allemaal eens letterlijk op een rijtje gezet te hebben, voel ik het weer borrelen; Eline 2.0. Kom maar op!

En het grappige is dat nu de site klaar is, het idee van een online cursus ook weer gaat kriebelen. Dus de kans is groot dat ik de ijskast binnenkort weer opentrek.

Als laatste; mocht je mensen, bedrijven, groothandels kennen, waarvan je denkt 'die moeten eens met Eline in contact komen', of andersom, laat het weten! Daar zou ik echt heel blij mee zijn. En juist graag projecten buiten de (papier)hobbywereld, want daar heb ik al de beste opdrachtgeefster die je je kan wensen!
Dank en liefs, Eline

[ W E B S I T E ]

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd, ziet er heel mooi uit!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Marleen zei

Wauw Eline... inderdaad wat een verhaal. Leuk om zo ook iets in het kort over jou te lezen. Ik had er bijvoorbeeld geen idee van dat je ook kinder- en babykleding collecties hebt ontworpen. Die zijn van super schattig geweest!
Maar je website is in een woord helemaal GEWELDIG geworden. Echt helemaal super-de-super!! Wat een werk moet dat geweest zijn ;)
Ben ook benieuwd of je de ijskast weer open gaat trekken Eline 2.0 en hoe de het idee voor een online cursus vorm gaat geven. Ik geloof absoluut dat ik heeeeeel veeeeel van jou kan leren!
Succes met alles wat op je pad komt Eline.
Lieve groetjes, Marleen
PS: Mijn mannetjes waren helemaal gek van het leuke kinderboekje en vonden het geweldig leuk om op alle pagina's op zoek te gaan naar het grappige muisje. Dus nogmaals onwijs bedankt.

Miranda V zei

Ik vind het super goed van je dat je even een stapje terug hebt gedaan om even afstand van je bezigheden te nemen, alles weer even in perspectief te kunnen zien en even uit de doe-modus te komen. En als je het nu hebt over Eline 2.0 is dat natuurlijk fantastisch nieuws! Je vernieuwde website is een letterlijk en figuurlijk een nieuwe, frisse start. De overige tips en complimenten heb je al ontvangen. ;-) Geniet en wees heel trots op je nieuwe website! Ik vind hem heel mooi en ik hoop dat het je heel veel leuke en inspirerende kansen op gaat leveren. Je nieuwe logo op je website vind ik trouwens ook heel gaaf! Enjoy en heel veel succes! Liefs, Miranda

Gina zei

Hoi Eline ! Heb je hele verhaal met plezier doorgelezen. Ben ook naar je nieuwe website gaan zien ! SUPER gemaakt. Echt iets om fier op te zijn al die mooie dingen die je al gecreëerd hebt ! Alles ook zo mooi in beeld gebracht, maar ja, fotografie is dan ook zo één van je vele talenten ! Heel veel succes met de nieuwe 'portfolio' :) Ben wel benieuwd of er ook veel 'liefdesbrieven' op gaan toekomen. Hihi ! Hééél veel succes ! Groetjes, Gina

Antoinette van Schaik zei

Ah, eindelijk online en het ziet er prachtig uit! Petje af voor de Eline 2.0!

Irene zei

Ha Eline,

Mooi verhaal: veel succes, ineens de twijfel en dan toch weer zo gaaf terugkomen met een fantastische website die zo goed laat zien wat je hebt gedaan en doet...........ik wens je onwijs veel succes en heel veel prachtige opdrachten (en liefdesbrieven *lol*)!

xx Irene

Colinda zei

Hoi Eline, ziet er heerlijk vrolijk uit met al die mooie kleurtjes!!
En hihihi, leuk hoor liefdesverklaringen!
Heel veel succes!!
Een fijne dag,
Colinda

Original handmade by Janneke zei

Na heel hard werken, mag dan eindelijk iedereen je nieuwe website bewonderen!
Het is een website geworden die één en al "Eline" uitstraalt. Het geeft mij een blij gevoel. Een prachtige lay out, mooie kleuren en en afbeeldingen die mij inspireren.
Fijn dat je na een rust periode weer energie gevonden hebt om weer een nieuwe start te maken.
Ik wens je heel veel nieuwe opdrachten toe en geniet vooral van al het mooie wat je in de achterliggende jaren hebt mogen doen!

Liefs Janneke

Boukje zei

Wat leuk om een stukje 'dichterbij Eline' te lezen over hoe het met je gaat en op zoek bent naar jezelf! Herkenbaar en misschien inderdaad midlife, ik zit er middenin :) Maar wat kom je er goed uit en wat mooi om te zien wat je allemaal ontwikkeld hebt, ziet er prachtig uit! Je hebt een mooie frisse stijl, mooi kleurgebruik, ik houd er van! 'k Ben benieuwd waar je allemaal mee gaat komen, altijd een leuke verrassing! Heel veel succes!
Groetjes Boukje.

MiqueG zei

Lief dat je dit met ons wilde delen....ik heb jouw babies altijd de leukste gevonden. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je een spannende weg in gaat slaan en wens je daar net zoveel succes en plezier mee als je tot nu toe hebt gehad in de papieren hobbywereld. Het allerbeste Gewenst!

Marjanne zei

Wat een varhaal! goed van je!! Ik wens je veel succes!!

Made by Nicolette zei

Zeker een heel verhaal! Zo te zien heb je altijd gedaan wat je het liefst doet. Mooie overzichtelijke website, knap hoor! Hopelijk komen er weer mooie nieuwe uitdagingen op je pad. Succes! Maar blijf vooral ook nieuwe diertjes ontwerpen, die zijn zó geweldig.

Groetjes Nicolette

Petra L zei

Ik had 'm op facebook al aangeklikt. Prachtig Eline. Je mag met recht trots zijn op het resultaat :-)

Lieve groet, Petra

Ilona zei

Je site ziet er geweldig uit! Lekker snel qua laden etc. Lekker licht en fris en helemaal Eline. Ik hoop dat je er snel de vruchten van zult plukken. Succes mevrouw duizendpoot ;-)

GerJanneke zei

Geweldig om te lezen hoe en wat de achtergrond is van de website, die overigens prachtig is. En natuurlijk je doel. Ik hoop dat je buiten de hobbywereld ook aan de slag kunt op een of andere manier. Mocht ik mensen horen die een ontwerper/vormgever/illustrator zoeken zal ik ze zeker op jouw website wijzen. Zo'n makkelijke naam, die hoef ik niet op te zoeken...
Heel veel succes !
GerJanne

Unknown zei

Hallo Eline, gefeliciteerd met je prachtige nieuwe website. Een heel nieuwe uitstraling. Ik heb alle teksten met belangstelling en plezier gelezen.
Ik wens je veel succes op een ander vlak dan de papierhobby, maar blijf s.v.p. ook mooie dingetjes voor Marianne ontwerpen.
Liefs,
Hanny